2010. január 31., vasárnap



Ma " Forgács Fánk" , finom, nyáron készített s.barack lekvárral volt az ebéd utáni desszert, ill. a délutáni nassinak való.Már a farsangi idény közepén járunk, és nagyon megkívánta a családom.
Forgács Fánk receptje a következő:

32 dkg sima liszt
5-6 dkg RAMA
2 evő kanál kristály cukor
2 tasak vaníliás cukor
0,5 dl tejföl
0,5 dl langyos tej
2 tojás sárgája
1,5 dkg élesztő
2 evő kanál rum
olaj a sütéshez
barack lekvár
csipetnyi só
porcukor


A hozzávalókat (kivétel : olaj lekvár, porcukor) a kenyér sütőm üstjébe tettem, és 20 perc alatt simára dolgoztattam a géppel a tésztát. Utána kitettem egy másik edénybe, és 1/2 órára betettem a kamrámba, a hűvösre.1/2 ó leteltével belisztezett deszkára borítottam a fánk tésztát. 4 cm vastagra nyújtottam, és hullámos pengéjű derelye vágóval tenyérnyi darabokra vágtam, majd bemetszéseket végeztem rajta. Egyik bemetszésen áthúztam a másikat, és forró bő olajba tettem Őket.
Barnára sülve tettem a fánkokat szalvétára, ahol kicsepegett belőlük a maradék olaj is.
Tálaláskor a forgács fánkokat meghintettük vaniliás cukorral, és Mindenki ízlés szerint tett mellé barack lekvárt is.

Olyan finom lett, hogy alig tudtam megmenteni ezeket a darabokat a fényképezés kedvéért.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése