2010. január 10., vasárnap




Ma, a családi program keretében tellett. A férjem halászlét főzött (életében először), Én pedig a képen is látható Rozsos kenyérkét, majd Szemirámisztól tegnap ellesett rizsfelfújatat készítettem el. Közben lekerült az össze még fennmaradt karácsonyi díszítés is. Sajnos. Úgy tud ilyenkor már hiányozni, mint a feldíszített fácska, és a lakás ilyenkor szokásos ruhája is.
Receptje a következő:

33 dkg finomliszt
17 dkg BIO teljes kiörlésű rozsliszt
3 dl langyos víz
1 ek sötét nádcukor
2,5 dkg friss élesztő
3 ek burgonya pehely
3 ek olaj
kés hegynyi aszkorbin sav
2 tk só

A kenyérsütőgépembe raktam mindent alap dagasztás programra, addig amíg a magokat nem kell betenni, vis a sípolásig. Majd a TUPPERWARE-s kelesztő edényembe tovább hagytam a tésztát, hadd dolgozzon. Miután az edény teteje lepattant, még egyszer visszarakta, és hagytam megint dolgozzon a tészta. Másodszori fedél lepattanás után, formába raktam a kenyeret, és ott hagytam tovább kelni még kb. 20 percet.
Bevágtam a tetejét, bekenegettem vizes ecsettel, majd a sütőbe is spricceltem egy kis vizet.
Alsó-felső sütésre programoztam, 200 fokra. 30 perc sütés után lekapcsoltam a sütőt, és a maradékhő kihasználásával élve még 10 percet hagytam benn a kenyeret.
Kivettem, újra bekenegettem vizes ecsettel, és mehetett a kamrába cserepesedni.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése