2010. január 9., szombat

Ma nem dolgoztam, és hasznosan akartam tölteni a délutánomat.
December 11-n disznóvágás volt Nálunk, és a nagyon sok disznóságon belül finom friss háj-hoz is jutottam.
Férjem családjában nem divat a leveles, lekváros Hájaskifli. Ők ezt a hajtogatott kifli formákat részesítik előnyben.
Jövőhéten szerdán megyünk síelni, és arra az alkalomra is készítettem (ha marad) ezt a finomságot.

Receptje a következő:


1 kg sima liszt
1/2 kg háj(ledarálva)
1 egész friss élesztő
4 dkg cukor
4 egész tojás
2 dl tej
lekvár, dió, gesztenye massza tölteléknek
Ezeket jó alaposan összedolgoztam, majd 1-2 ó-ra (ez lehet 24 ó-ra is) pihentetés után, ami nem muszáj, hogy meleg hely legyen. Elővettem a nyújtó deszkámat, a tésztából kis darabot szakítottam. Kisodortam, olyan vékonyra, amilyen vékonyra lehet, és a deszkám megengedte.
Elővettem a spájzom polcáról az olyan lekvárokat, amiket éppen az üvegekből úgy kellett kikapargatnom. Elkezdtem vele (velük), egy kiskanál segítségével megtöltögetni a kicsi kockákra vágott kinyújtott tésztát. Én sbarack lekvárt, füge lekvárt, és szilva lekvárt használtam, váltakozva.
Előmelegített sütőbe tettem, amibe beraktam szépen a lekvárral megtöltött kiflikkel teli tepsit.
Lég keverés mellett 160 fokon sütöttem. Olyan szép világos barnák lettek.
Kihűlés után por cukorba forgattam a kifliket.
Jó étvágyat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése