2010. február 3., szerda

Tegnap este elkészítettem Szemirámisz lapján olvasott kenyérkét. Sajnos a fotó nem tudja visszaadni azt az igazán finom kenyérről készített fotót ,amit készítettünk, és sajnos az illatát sem érzi már senki, de azért kitűnő volt. A családom (2 fiú gyerek férjemmel egyetértésben) alig bírta kivárni, hogy elkészüljön. Fel kellett vágnunk, már langyos állapotában. :-))
A recepten annyit módosítottam, Szemirámiszéhoz képest, hogy tettem bele 1-2 kristály aszkorbin savat, és friss élesztőt.

Recept a következő:
25 dkg sima liszt
25 dkg rétes liszt
3,5 dl langyos víz
2,5 dkg friss élesztő
1-2 kristály aszkorbin sav
3 kiskanál só
1 kiskanál cukor
Minden hozzávalót beleraktam a kényersütőm üstjébe, és 20 percen keresztül kevertettem a tésztát. 20 perc leteltével a TUPPERWARE kelsztő edényembe raktam, és az első tető felpattanásáig hagytam (az kb. 30-40 perc). Visszatártam a tető és duplájára kelt a tészta kb 2 ó-n át. Aztán a regacsos tésztát formába raktam, és ott is dagadt még 30 percig.
Addig a sütőmet bekapcsoltam 200 fokra, és az aljára raktam egy kiszanált kisebb tepsiben vizet, hadd gőzösödjék. Bevagdostam a megkelt tésztát, és a gőzben szépen sütöttem 30 percig, majd maradék lángon még 10 percig hagytam benn a sütőt.
Végül deszkára raktam a kész tésztát, és a hideg kamrámba tettem
Köszönjük Szemirámisz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése